A Normális Autózásért Program bemutatása

A Normális Autózásért Program bemutatása

“Természetes, hogy a belvárosban, gyalog, vagy kerékpárral közlekedünk, de vidéken, ahol például napjában csak két busz közlekedik az adott településen, ott muszáj autóba ülni” – véli Brenner Koloman.

“A 21. században az autózás nem lehet luxus! Azt viszont le kell szögezni, hogy a mindenkori kormányok azonban az autós társadalmat elsősorban az adózás szempontjából túladóztatja és sarcolja, hiszen a jogosítvány megszerzésének magas költsége, a folyamatosan dráguló autópályamatricák, az üzemanyagok jövedéki adójának emelése, vagy a 27 százalékos jövedéki adó mértéke véleményünk szerint túladóztatása a magyar polgároknak” – mondta Brenner Koloman, a Jobbik-Konzervatívok frakcióvezető-helyettese az ellenzéki párt „Normális autózásért” címmel megtartott sajtóbeszélgetésén.

A konzervatív párt politikusa jelezte,

az autósokat nemcsak a Fidesz-kormány felől érik a megszorítások, hanem a baloldali-zöld pártok részéről is Európában és hazánkban is.

Az úttestért egy öldöklő harc dúl az autósok, a gyalogosok, a kerékpárosok és a tömegközlekedést használók között. Természetes, hogy a belvárosban, gyalog, vagy kerékpárral közlekedünk, de vidéken, ahol például napjában csak két busz közlekedik az adott településen, ott muszáj autóba ülni. Tehát azt gondoljuk, hogy ez az „osztályharc”, amit a baloldal hirdetett, rossz út, mert a felelős magyar polgárok el tudják dönteni, hogy mikor melyik közlekedési eszközt használják” – tette hozzá a Jobbik-Konzervatívok orrszággyűlési képviselője.

Schwarcz-Kiefer Patrik, a Jobbik-Konzervatívok „Normális autózásért” szakmai programjának felelőse szerint amikor az autózás problémáiról beszélnek, sok esetben álviták zajlanak hiszen a többséget ezek a Budapest belvárosi közlekedésének részletei nem különösebben érdeklik.

"Az, hogy át lehet-e menni a Lánchídon autóval, Baranya vármegyében nagyjából senkit nem érdekel. Az viszont igen, hogy az autózás az elmúlt évtizedekben valóban hogyan vált luxuscikké. Láthatjuk például, hogy a gépjárművek egyre elavultabbak és egyre rosszabbak ezek a statisztikák"

A valódi problémákra, mint az autók megvásárlásának és fenntartásának az ára, vagy éppen a zöld átállás támogatása, a Normális autózás programja jelenti a megoldást.